2011年11月19日土曜日

pcgamesupplyでのUS itunes card購入まとめてみました


先日アメリカのitunesカードを購入するために利用した

PC Game Supplyというサイトでitunesカードを買い足しました

























$50のitunesカードを注文するとすぐに1回目の購入時と同じメールが届きました


Hello **,

Thank you for your order, we appreciate your business!
Your order number is: #********
The product your ordered is:
-----------------------------------------------------------------------
Product:  iTunes $50 Gift Card (US)
Quantity:  1
Availability:  In Stock
Price:  $49.99
Activation Fee:  $9.99
-----------------------------------------------------------------------
Grand Total (USD):  $59.98
Your credit card or Paypal account has been Pre-authorized* for the amount of: $59.98
Your Order Status: Pending Review**
If you are a first time customer, we will be calling you shortly to verify your order at 090********. Please make sure you are available to answer this call, as it is necessary to process your order.
Missed your verification call? Just reply to this email and we will call again.
Need to update your phone number? Log into your customer account by clicking the "My Account" tab and then click "My Contact Info" icon.
*Pre-authorized
You have only been pre-authorized for this purchase. You will only be charged for this purchase if your order is approved.
Authorization hold is the practice within the banking industry of authorizing electronic transactions done with a debit card or credit card and holding this balance as unavailable either until the merchant clears the transaction (also called settlement), or the hold "falls off." In the case of debit cards, authorization holds can fall off the account (thus rendering the balance available again) anywhere from 1–5 days after the transaction date depending on the bank's policy; in the case of credit cards, holds may last as long as 14 days, depending on the issuing bank.
**Pending Review
All orders are reviewed before delivery. The review process is usually completed in less then 30 minutes, 24/7. First time customers are required to verify the first order by telephone. Returning customers will have orders approved without a phone call.
Thank you
PC Game Supply Order Approval Team
orderapproval@pcgamesupply.com
support.pcgamesupply.com


前回$25のitunesカードを購入した際のアクティベーションの手数料は$4.99だったので

カードの金額と手数料の比率は同じです。高額のカードを買ってもお得ではありませんね

今回は2回目の注文なので電話がかかってくることはないはず


ところが2回目の注文はかなりめんどくさい事態になってしまいました

前回は1通目のメールから10分後に1営業日中にコードを用意する旨を伝えるメールが

届いたのですが今回は30分たっても音沙汰がありませんでした

この時不審に思いつつも不注意なことに机にiphoneを置いたまま席を離れてしまいました

10分後席に戻るとiphoneに2件の非通知の不在着信がありました

そしてPC Game Supplyからメールが届いてました…

「電話かけたのに出なかったね、またかけるので都合のいい時間をメールで返信してね」とのこと

そのメールに返信するとサポートのページに投稿されました



当方の拙い英文は恥ずかしいので塗りつぶしましたw

今まで日本語でもサポートにメールした経験がなかったので

このようにページにメールが掲載された状態になったときはかなり焦りましたが

どうやら送信者とサポートの人間しか読めないプライベートなページのようですね(多分)

2時間後サポートのページにスタッフからの返信があり、「カードが品切れになったので

24時間以内に用意する、キャンセルも受け付けるよ」とのこと

なぜか電話に出なかったことについては全然触れてません

カードが品切れになったのはitunes matchの開始で需要が高まったのでしょうか?

この時点ではitunes matchがアメリカのクレジット・カード無しでは利用できないことを

知らなかったので、結局日本のサイトでアメリカのitunesカードを買うことにしました


エアプレーンミュージックというサイト、クレジット決済と銀行振込が可能

$50のカードが6604円でした。深夜にネット・バンキングで振込をすると翌朝9時すぎに

メールでコードが送られてきましたPC Game Supplyは($1が80円で計算して)約4800円で

1800円もの価格差がありますがPC Game Supplyでの発注に費やした時間を考えると

日本のサイトで注文するのも悪くないですね。ちなみにPC Game Supplyからは昼過ぎに

メールがありコードが手に入りました(結局電話なし)こちらはメールでコードを送信するのではなく

コードを写した写真がサイトのMy Accountという所にアップロードされます


















0 件のコメント:

コメントを投稿